Ons tripje naar Kiev

4e dag

Lekker vroeg opgestaan, en om 9.30 uur al ontbijt bij Coffee-time, op Maydan, zijn we buiten Kiev naar Openluchtmuseum Pirogovo geweest. Een geweldig mooi museum waar je alles kan zien over de oude bouwstijlen en levenswijzen in het oude Rusland.

Mooie oude huisjes met interieur, houten grote kerken, schitterend van binnen en buiten, lange zware wandeling door park gemaakt, Maar zeer de moeite waard.

Ik heb er zeer mooie foto's gemaakt. En in dat museum komen niet veel buitenlanders. Dus moet nog echt ontdekt worden.

Het was een warme en broeierige dag, met soms een fikse bui. En dat heeft wel werking gehad op vooral mijn functioneren.

Dus toch ff paar tandjes terug. Maar wel genoten daar.

NA een uur of 3 rondgelopen te hebben, zijn we naar het ministerie van buitenlandse zaken gegaan. Het gebouw zelf is al adembenemend groot, en de Russisch Orthodoxe kerk is prachtig van buiten en binnen. Allesgoud wat er blinkt.

Na een zoveelste fles water, hebbenwe de GoldenGate nog bekeken, deze oude stadspoort ingang is het beginvan het toenmalige Kiev. Prachtig gerenoveerd. En mooi om te zien.

De stad heeft nog zoveel mooie en interessante plekken, dat we gewoon tijd te kort komen.

we zouden vandaag nog zoveel gedaan hebben, maar de tijd is gewoon te kort. Maar ben zo blij dat we gegaan zijn, want tot nu toe was ik er alleen in de winter, en dat is heel anders.

Als afsluiting van de middag hebben onze Oekrainse vrienden in barbecue georganiseerd, aan de rand van een meer, waar heel veel kievstanen(ja zo noem ik ze), gaan zwemmen, spelletjes spelen en drinken (of course).

Na wat kip, Shaslick en andere lekkere vlees produkten naar binnen gewerkt te hebben, en naar het gitaarspel van John (Die speelde op de guiaar van Haissam, en die lag toen hij het vuur wilde aansteken met spiritus naast de grill, met als resultaat dat de guitaar brandvlekker heeft, en de hoes ervan uitziet als een gegrillde zwiterse kaas) zijn we naar het hotel gegaan om een flinke maar lekkere douche te nemen, en wat te drinken, hebben de meeste nogff gezwommen in het hotelbad (deze heeft een binnenbad, met sauna en houten afkoelvat, niet te vergeten dat ze ook een danspaal hadden naast het bad, en dit bad kun je prive afhuren, nu blijkt in de kelder naast het billiart een peeskamer te zijn, een komplete spiegelwand met bed, en ook een danspaal. De Humor hiervan is me kompleet ontgaan. En wat er de bedoeling van is ook. Achteraf gezien hebben we er smakelijk om gelachen.

Zo nu nog ff naar buiten schreeuwen dat de bruiloftsgasten de klep moeten dichthouden, want ik wil gaan pitten, :):):)

p.s. ze vragen hier altijd: wat is your business, how much money do you earn.

mijn antwoord: my business is not your business.auf Wienerschnitsel

Gilbert en ik zijn ons Russisch al aan het bij spijkeren, we zetten achter elk woord, skaya of ski achter.

Laptopski

Lekke bandski

Restaurantskaja

De achterbank is veranderd in backbank, with a breadplank

Guten nacht liebe freunde.

jo loontjens

en... nastrovja? buon vacanza.

regina

dan is backbankski en breadplankski

Pat

waterskiski