Ons tripje naar Kiev

3e dag

Vanmorgen na het te late ontbijt vertrokken naar Warmuseum, Hier stonden zoveel ouderwetse voertuigen daar kon je niet meer overheen kijken, tanks vliegtuigen, boten, raketwerpers, noem maar op. Ff foto's in en op een helikopter gemaakt, met zijn alle. Toen naar het gebouw van het museum gegaan, met het beeld boven erop, ik schat ong. 50 meter hoog.

Het is een rond gebouw wat in de hal kompleet bekleed is met marmer, aan de binnenkant zijn 2 etages met museumgoed over hoofdzakelijk de 2de wereldoorlog, waar natuurlijkde heldhaftige overwinning op het laffe Duitsland werd vertoond, wapens, foto's , gebruiksvoorwerpen, neergestorte vliegtuigen, dingen die in concentratie kampen gemaakt werden van mensenhuid, een guillotine, een machine om mensenbotten te verwerken, en ngo veel meer spullen en verhalen, etc.

Heel indrukwekkend moet ik zeggen, het irritante is dat de gids, een vrouw die er echt alles over wist, zonder onderbreking, je door het museum leidde, onderbrekingen waren niet gepast, dat zij ze er duidelijk bij.

Op het plein voor het museum is dat waar ik echt voor gekomen ben, De nablijfselen van het oude communistische Sovjetunie, de stijven russische opera muziek. die overal te horen was, en de statige beelden waar de mannen staan te vechten, en te vieren wat ze overwonnen hebben.

Heel indrukwekkend, de entree van 5 grivna (50 cent) stelt niks voor en het bezoek is zeker de moeite waard.

Na een drankje op het terras, net buiten het museum, zijn we met 12 man naar

Lavra gegaan.

Dit monnikenklooster met de prachtige kerken en torens met bladgoud, en de vele schilderijen en graven, met heel veel goud, valt onder het Unesco Werelderfgoed.

Kijk maar op de foto's. Geweldig om te zien. Helaas kon ik de wandelpartij op het enorme terrein niet afmaken, omdat ik me vertrapte, in een van de enorme grote keien waar de pleinen van zijn gemaakt. Dat is wel heel erg jammer.

Na eten bij Il Patio (27 Euro met 2 gangen en genoeg drank) voor 2 personen, zijn we nog als laatste naar Wulitsa Michailsky gegaan, dat ligt op een berg, waar allemaal winkeltjes zijn, en kraampjes, heel bizar, hier kun je matroschkas kopen (die poppetjes die je in elkaar zetten, van groot naar klein) met de gezichten van hitler en Mussolini,

We waren er alleen laat, dus de meeste kraampjes waren al dicht, dus morgen weer nieuwe pogingwagen. Dan is ook de Grote straat door Kiev afgesloten voor verkeer en is het er erg druk omdat iedereen daar zijn vrije dag viert. met kraampjes, bandjes, iedereen die denkt dat die wat kan en daar optreed,van alles te doen, en schijnt erg gezellig te zijn. Morgen gaan we ook naar Arena City en Besarabka. En ook naar de wijk Dontsa Otratni waar Gil en ik veel geweest zijn.

Ik ga nu nog ff van een 'Borsch'. een traditionele Oekraïnse maatlijdsoep met bieten, aardappelen en een klomp vlees in het midden, en zure room.

Dan nog wat foto's plaatsen en de video's van privé afhalen zodat iedereen ze kan zien.

Fijne avond iedereen. en tot morgen

Quendoline

Grappig.. Of misschien is grappig niet het goede woord... Interessant dat die poppetjes nog steeds te koop zijn. En waarom Hitler en Mussolini. Ik bedoel. Hitler was van het Nationaal-Socialisme en Mussolini van het Fascisme en ik neem aan dat Oekraïne bij de satelietlanden van de Sovjet-Unie hoorden en dus totaal NIET bij het fascisme of het nationaal-socialisme. Die 2 streven namelijk naar één groot rijk en de Sovjet-Unie naar gelijkheid. En raar dat het nogsteeds te koop is.