Ons tripje naar Kiev

slotpleidooi

We zijn inmiddels weer thuis, 6 uur vlucht, en om 9.30 uur stonden we weer in Landgraaf.

afscheid genomen van Fabienne en Gilbert. we hebben toch 6 dagen lang intensief met ze omgegaan, en die 2 zijn een super reisgezelschap, en door de goede kennis van Kiev, werd Gilbert een uitstekende gids voor ons, waar we op heel wat bijzondere plekken zijn geweest, en ook heel veel dingen van de stad hebben geleerd.

Want alles is anders in kiev. Het nemen van grote kruisingen, verkeer op zich, vervoersmiddelen, regels, prijzen, hotels. Mentaliteit, mensen geloof, communisme (geschiedenis), de 100.000 kraampjes die je overal langs de weg vindt, op alle plekken waar het mogelijk is. de grootte.

Maar ook het contrast tussen de mensen, alhoewel het minder is als 10 jaar geleden,

Aan de ene kant de arme Oekraïner met hun lada of Wolga, aan de andere kant de Nieuwe Rus, met dure, altijd duurste uitvoering, auto, benz, bmw, maybach, ferrari, lexus noem maar op.

Uiteindelijk concludeer ik dat Kiev een mooie stad is, met ontzettend veel bezienswaardigheden, meer dan dat je in een week zou kunnen zien. Prijzen kunnen variëren van zeer goedkoop, tot waanzinnig duur. Qua eten en drinken, hotels, taxi, alles

ff voorbeeld

glas bier op khryshatik 6 grivna = 60 cent

glas bier in fellini..... onbetaalbaar

eten per persoon, hoofdgerecht tussen 4 en 7 euro

eten bij fellini min. 35 euro

taxibus maar vliegveld(bus had wel geen remmen volgens ons) 100 grivna (10euro)

rit van 20 min.

Al met al een zeer interessantestad om tezien en om tebeleven. teruggaan: Jazekers

Alslaatste wil ik Fabiënne en Gilbert bedanken voor de super dagen, deze 2 hebben de reis tot een zeer bijzondere gemaakt. En de leuke pesterijtjes en opmerkingen onder elkaar hebben daar positief aan meegedragen :)

Dank je wel jullie 2

Laughing

richard

veilig thuis alweer dus nu lekker uitslapen morgen wanneer moet je weer werken gaan

Quendoline

Wauw! Kiev lijkt me historisch gezien een heel interessante stad.

Gilbert

Shit Happens!

Fab & Gil

Wij hebben ook een paar schitterende dagen met Bianca en Pat mogen doorbrengen. We hebben onze lachspieren weer de kost(ski) kunnen geven! Top vrienden!!!

Pat

Gil hahaha, dat was gewoon super
Quendoline, dat is het zeker, geweldig je kijkt je de ogen uit
Ja morgen is werkskaya, was wel een schitterende ervaring